Zo valt er weinig vordering te melden, dan weer gaat het razendsnel. Met de carrosserie van het chassis kan de volgende stap alleen genomen worden als de motor het nog doet. Want de motor vervangen als die het niet meer blijkt te doen door een zwaarder exemplaar betekent dat het chassis versterkt moet worden. Tijd voor de specialisten! Weliswaar heb ik de motor grondig schoongemaakt (zie een eerder bericht), carburateur, brandstofpompje, startmotor enz. uit elkaar gehaald en gereinigd en via de bougie-openingen de kleppen ingespoten en  voorzichtig getornd; om echt te proberen of hij het nog doet is de zaak onder spanning zetten en water en brandstof erin. En dat is werk voor de “mannen van Van Wijk”. Kerels die nog weten wat een zijklepper is en hoe je met veel gevoel een machinetje dat 30 jaar heeft stilgestaan voorzichtig wakker moet maken.

Een hardleerse pin in de startmotor moest nog worden losgemaakt en de kleppen waren nog een beetje kleverig, maar een beetje WD40 en een gezonde injectie van ouderwetse benzine waren genoeg om het typische prulletje te kunnen horen. En een lucht… heerlijk. Elke keer als het filmpje afspeel krijg ik weer de kriebels. Bravo Mark en John!