In november, 4 jaar onderweg met JLY het kenteken voor nog een jaar geschorst. Nadat ik de achterklep heb schoongemaakt en alle gaten van verlichting (die ik niet ga terugplaatsen) dichtgelast heb ik onder de schouderlijn aan de buitenzijde alles gehad. De scharnieren zijn gestraald en alles staat in de menie. Voordat ik nu met het dak verder ga eerst de portieren terughangen en controleren of alles past. Oeps… Omdat het dak met het verlagen ook in vier stukken is moest worden gezaagd heb ik de verbinding opnieuw moeten lassen en dat is minder goed gegaan dan ik dacht. Boven de portieren betekent dit dat de portieren zelf niet meer passen (te weinig ruimte) en boven de achterramen krijg ik de ronding in het dak niet mooi.

Het fijne van staal is dan dat je het kunt vervangen. Nou ja gewoon… Ik experimenteer eerst op een stuk boven de achterruit. Maar dat oude staal is door mij niet meer fatsoenlijk te lassen, wat ik ook probeer (zie foto van het broddelwerkje). Daarnaast is er bij de fabricage van de auto ook tin gebruikt om deukjes te vullen. En dat last niet! Geen nood: een nieuw stuk staal rollen op het Engels wiel en dat erin gelast. Boven de portieren heb ik een paar millimeter extra ruimte nodig om de portier passend te laten sluiten. Om ook hier de ronding van het dak te kunnen blijven volgen een nieuw stukje staal erin gelast. De komende maand de binnenkant┬á van dit stuk nog versterken en dan heb ik weer een belangrijke stap gezet. Doel voor begin 2017 is de carrosserie definitief op het chassis terug te plaatsen.